Saturday, October 17, 2009

Rumah Terbuka

Sepanjang syawal banyak sekali rumah terbuka yang diadakan....Alhamdulillah rezeki yang Allah bagi kepada hambanya untuk dikongsi bersama-sama orang lain....

Setiap hujung minggu pasti akan ada jemputan daripada kawan-kawan (musuh macam mana lak? Tak jemput ke?) untuk menghadiri rumah terbuka mereka. Dan aku pastinya akan cuba sedaya upaya untuk memenuhi ajakan mereka...Bukan apa rezeki jangan ditolak musuh jangan dicari...kalau aku tak pergi tu maknanya adalah halangan yang menghalang aku daripada sampai ke rumah mereka....Kebiasaannya apabila ada orang datang rumah maka acara rumah terbuka akan jadi sedikit terganggu...orang nak datang ke rumah tak kan kita nak halang...Apapun tahun ni aku tak buat rumah terbuka sebabnya bukan tak cukup budget tapi disebabkan aku dan suami yang agak sibuk...aku sibuk nak peksa suami pula sibuk dengan kerja...ramai juga rakan-rakan yang tanya bila nak buat rumah terbuka...aikk diorang ni nak tunggu rumah terbuka ke baru nak datang...sabar jelah....

Yang pastinya apabila pergi rumah terbuka ini ialah makanan yang dihidangkan...sedap-sedap makanan yang dihidangkan...ada pelbagai jenis makanan yang disediakan....macam-mana menu yang keluar...kalau yang rajin masak sendiri...kalau yang kurang rajin tempah je kat katering....banyak katering yang ada sekarang ni...sediakan duit dan order sahaja...mau makan apa? semuanya ada disediakan..Bila dah banyak makanan tak kan nak tengok je kan..mestilah mau makan...bukan apa kalau tak makan nanti tuan rumah kecil hati...kalau dah makan semua nak dirasa...bila dah banyak makan berat badan pun naiklah...masa puasa saiz badan M lepas raya saiz naik jadi L...nasib la raya cuma sebulan kalau berbulan-bulan alamatnya daripada M naik XL.....

Apapun seronok ada rumah terbuka ini...kita dapat mengeratkan lagi hubungan silaturrahim....

No comments:

Post a Comment